سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

اخبار اپلیکیشن‌ها

 

بر اساس گزارشی که SensorTower از آمار دانلود برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی ارائه کرده، تلگرام پردانلودترین اپلیکیشن غیربازی در سال 2021 بوده است. براساس این گزارش، پیام رسان تلگرام در ماه ژانویه بیش از 63 میلیون بار نصب شده که 3.8 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. رشد تلگرام بیش از همه به کشورهای هند و اندونزی مربوط می‌شود؛ جایی که تقریباً 24 درصد از نصب‌های جدید متعلق به هند و 10 درصد نیز متعلق به اندونزی است. با دیجی رو همراه باشید.

رشد تلگرام به لطف بروزرسانی جنجالی واتساپ

پس از تلگرام، یک پیام رسان دیگر به نام تیک تاک با 62 میلیون نصب در مکان دوم قرار گرفته است. 17 درصد از نصب‌های جدید این برنامه توسط کاربران چینی بوده، در حالی که 10 درصد از دانلودها نیز از ایالات متحده انجام شده است. شایان ذکر است تیک تاک در حالی موفق به ثبت 62 میلیون دانلود شده که همچنان در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان یعنی هند ممنوع است.

بیشتر بخوانید: خرید دوربین مدار بسته    قیمت دوربین مدار بسته

در جایگاه سوم از لیست پردانلودترین برنامه‌های غیربازی، باز هم یک پیام رسان و این بار سیگنال قرار گرفته است. همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، رشد چشمگیر تعداد دانلودهای تلگرام و سیگنال بیش از هر چیز به بروزرسانی قوانین حریم خصوصی واتساپ و مهاجرات کاربران این پلتفرم مربوط می‌شود.

پس از این برنامه‌ها، اپ‌های متعلق به فیسبوک یعنی پیام رسان فیسبوک و واتساپ به ترتیب چهارم و پنجم هستند. جالب اینجاست که یک برنامه شبیه تیک تاک با نام MX TakaTak موفق شده رتبه چهارم را در فروشگاه گوگل پلی از آن خود کند. در ادامه می‌توانید لیست کامل برنامه‌های پردانلود مارکت‌های مختلف را مشاهده کنید:

بنا به دلایلی که ذکر کردیم، رشد تلگرام و سیگنال طی ماه گذشته اصلاً تعجب آور نیست. با این اوصاف، جالب خواهد بود که ببینیم آیا سرعت رشد این پیام رسان‌ها در ماه‌های آینده نیز حفظ خواهد شد یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا مهاجرت کاربران به این دو پیام رسان همچنان ادامه خواهد داشت یا واتساپ می‌تواند کاربرانش را به ماندن در پلتفرم خود مجاب کند؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن  نصب دوربین مداربسته